12.19.2007

Yes. I do!

© Photo by Jas Chen

More than the greatest love the world has known।

This is the love I’ll give to you alone.

More than the simple words I try to say.

I only live to love you more each day.

More than you’ll ever know.

My arms long to hold you so.

My life will be in you keeping.

Walking, sleeping, laughing, weeping.

Longer than always is a long, long time.

But far beyond forever you’ll be mine.

I know I’ve never lived before.

And my heart is very sure.

No one else could love you more.

我想不到一個方法,可以像Koala一樣一直抱緊你

我想不到一個方法,可以永遠在你身邊呵護著你

我想不到一個方法,可以不分晝夜保護你、疼惜你

一直到你點頭……

我想我終於找到方法了

My dear

我們結婚吧!



摯友愛麗絲遞來這張訂婚請柬

「我希望妳是第一個看到的人。」她說。

請柬上的英文據說是準新郎高中時便抄下的英文老歌 (這麼早就想到結婚了嗎?)

中文的部份是新郎自己寫的,這裡稍稍更動幾個字

這對新人,因為倫敦、因為哈利波特、因為彧馨吵著要去國王十字車站,就這樣在九又四分之三月台種下緣分。還記得當初很認真推著推車作出撞牆動作來拍照的新郎,大方借給素不相識的我們道具以便做出同樣蠢事,然後出差的他,跟著旅遊的我們,如此這般地在倫敦分享一頓淡菜大餐、共度一個美好夜晚。

紐約的她與台北的他,二年後奇妙地在忠孝東路相聚,譜出一生戀曲。

好多朋友在元月邁入人生的下一個旅程呢!

僅以此文,祝福所有朋友,可以找到能大聲說出「Yes. I do!」的人生伴侶。

Yes! I do!


Dear Alice and Loud, You Must Have to Be Happy Together, and Forever!






攝於台北˙國父紀念館對面







1 則留言:

匿名 提到...

祝福這對新人
很感人的文字